مقدمه :
سوپاپ قطعه ای از موتور اتومبیل های چهار زمانه است که کار خروج دود ویا ورود سوخت را به صورت یک طرفه به عهده دارد. سوپاپ بر روی سر سیلندر و سر سیلندر روی سیلندر قرار می گیرد و هر دو نوع سوپاپ دود و هوا بر روی یک سیلندر قرار می گیرند.وقتی پیستون مکش می کند (یعنی پیستون ازنقطه ی مرگ بالا به پایین حرکت می کند.) سوپاپ هوا یا ورودی باز شده وسوخت وارد می شود. در برگشت پیستون به بالا ومرحله ی تراکم ، هر دو سوپاپ بسته خواهند شد، و سوخت متراکم شده و انفجار صورت می گیرد و پیستون بار دیگر به پایین حرکت کرده ودر این حال ، در حین بالا آمدن ، سوپاپ دود باز شده و سوخت مصرف شده که به صورت دود در آمده از طریق خروجی ، همراه با بالا آمدن پیستون ازسیلندرخارج می شوند.و این سیکل چهار مرحله ای دوباره تکرار می شود.مسئولیت فرمان باز شدن سوپاپ ها با میل سوپاپ است که حاوی چندین بادامک است . بادامک ها میل اسبک را به بالا می رانند و میل اسبک ، فشار را به اسبک ها و اسبک فشار را به ته ساق سوپاپ وارد می کنند . مسئولیت برگشت سوپاپ ها با فنر ها است.
مورد مطالعه شما ، مطالبی است راجع به تولید سوپاپ های دود و هوا (خروجی و ورودی) موتور های احتراق درونی و سعی شده است تا حتی الامکان جط تولید سوپاپ (valve ) ازورود مواد خام تا بسته بندی سوپاپ های تولید شده تشریح شود .
سوپاپ اتومبیل یکی ازاجزای مهم و کلیدی موتور اتومبیل است که ازنظر استفاده در موتورهای مختلف (ماشین های مسابقه، خودروهای جنگی و موتور هواپیما) طراحی های مختلف و روش های ساخت متفاوتی را دارا هستند.